ESKİ DÜNYAYA YENİ BİR BAKIŞ
Kuramsal Bir Deneme
Kitap I-II-III
Baudrillard, Berkes, Mauss ve Ülgener
Üzerinden Kuramsal Bir DenemeİÇİNDEKİLER
BİRİNCİ KİTAP
Toplu Basıma Önsöz.
Eski Dünyaya Yeni Bir Bakışın Ortaya Çıkış Süreciyle İlgili
Kısa Bir Açıklama
Sarmal Gelişme'de Çift Halka Varsayımı
Osmanlı'nın Sırrı
“Evrenselleştirilmeden de Evrenselleşilebilir”
Aşırı Uçlar Düzeninin ya da Diyalektikten Kaçmaya Çalışanın Diyalektiği
Gerçek Bir Törensel Evrenden Simülatif Bir Törensel Evrene
ya da Gelişme Düzeninden Simülasyon Düzenine
Çift Kanatlı Düzende Servet ve Terör!
Çift Kanatlı Düzende Veren El – Alan El İlişkileri
Osmanlı Düzeninde Temel Bir Toplumsal Olgu Olarak: “Büyü!”
Osmanlı Düzeninde Temel Bir 'Toplumsal Olgu Olamayan': “Din!”
Tasavvuf ya da Bir Toplumsal-Politik-Ekonomik-Kültürel Düzen Simülasyonu
Tasavvuf Evreninde 'Kültür' ve 'Sanatın' Konumu
Simülasyon Aşamasının Son Evresi: Biçimsel Dönüşüme Uğrama (Metamorfoz)
Yeni Bir Başlangıç Yeni Bir Öykü Demektir!
Çünkü Çoban ve Sürü Hikâyesi Dünyanın En Büyük Yalanlarından Biridir!
Sarmal Gelişme'de Çift Halka Savı ya da Osmanlı'nın Tarihsel ve Toplumsal Evriminin Diyalektiği..
İKİNCİ KİTAP
Önsöz yerine
I. Bölüm
“Yeni Bir İllüzyon Üretimi İçin Gerekli Olan 'Araçlar'”
Sarmal Gelişme ve Tarihsel –Toplumsal Bir Evrim Anlayışı
Tarihsel ve Toplumsal Evrim Konusunda Yeni Bir Yorum Önerisi
Evrensel Bir 'Kültür' Tanımı ve “Potlaç”
Simülasyon ve Simülasyon Evreni
II. Bölüm
“Belgeler ve Kanıtlar”
Osmanlı'nın Sırrı Neden Çözülemedi?
Osmanlı Öncesi Türklerinde Potlaç Kültürü
Osmanlı'nın Gelişme ya da Anadolu'nun Yeniden Yapılanma Dönemi
“Gelişme” Yalnızca Türklerin Ürünü Değil!
Gelişme Döneminde İslâmiyet'in Anlamı ve İşlevi
Gelişme Döneminde Osmanlı'nın 'Ekonomik' Yapısı!
Gelişme Döneminde “Kültür”ün Anlamı!
III. Bölüm
“Belgeler ve İddialar”
Kökenleri İtibarıyla “Batı da” Potlaç Kültürüne mi Aittir?
IV. Bölüm
Duraklama, Simülasyon ve Osmanlı İmparatorluğu
Ekonomik Olanın Aşama Aşama Politik, Toplumsal ve
Kültürel Olana Baskın Olmaya Çalıştığı Bir Dönem
Duraklama Dönemi'nde Dinin Anlamı ve İşlevi
Osmanlı'nın Duraklama Dönemi'nde/ya da Bir Simülasyon Evreninde/Kültürün Anlamı Geliğme, Duraklama ve Dönüşme Evrensel Bir Modeldir!
“Yeni Bir Çağ” ve Türkiye
Son Söz…Şimdilik!ÜÇÜNCÜ KİTAP
Önsöz .
Giriş
Köken Olarak Avrupa Toplumları da Armağan/Karşılıklı Yükümlülük
Kültürüne Ait Toplumlardır
Anadolu ve Yakın Coğrafyalarda Armağan/Karşılıklı Yükümlülük
Kültürüne Özgü Yeni Bilgi ve Bulgular
Marksist Üretim-Emek Yorumlamasının Yanlışlığı ve 'Tarihin' Yeniden
Tanımlanma ve Yorumlanma Zorunluluğu Üzerine
Türkiye, Gelecek, vs
Zihniyet, Ulusal Burjuvazi, Aydınlanma
Yanlış Bir Tartışma: Kimlik Sorunu!
Doğru Bir Tartışma: Zihniyet Sorunu!
Kaynakça
TOPLU BASIMA ÖNSÖZ
Birinci cilt ilk kez 1993 yılında ders notları olarak basıldı. İkinci cilt birinciyle birlikte ilk kez 1997 yılında basıldı, üçüncü cilt ise 2002 yılında yayınlandı. Üçü ilk kez bu baskıda bir araya geldi.
Toplu basımda okuyucuyu çok yormamak amacıyla bazı değişikliklere gidildi. Örneğin Birinci ciltten “Duraklama Döneminde Edebiyat Simülasyonu yada Tasavvuf Ne Zaman Edebiyattı Ne Zaman Değildi!”; İkinci ciltten “Braudel’in Yorumuyla Kapitalist Gelişme Süreci” ve “Japonya, Çin ve Kapitalizm”; Üçüncü ciltten ise (tarih bildirilerinden oluşan) “Ekler” bölümleri çıkartıldı. Buna karşın Üçüncü ciltte yer alan Ekler başlığı altına aynı metnin ikinci bölümünü oluşturan kuramsal yaklaşımla dolaylı ilişkili üç makale yerleştirildi. Bunların dışında yazım yanlışları, cümle düşüklükleri, yanlış kullanılmış terim ve deyimler gözden geçirildi.
Okuyucu açısından üç metni art arda birlikte okumanın yararı sürekli kendini geliştirmeye çalışan kuramsal bir yaklaşım ve düşüncenin bu çabasını adım adım izleyebilmesi. Zira birinci cildi ilk yazdığımda yeni bir şeyler keşfetmiş olmanın heyecanına karşın bu metni kafamda istediğim gibi kuramamıştım. Dolayısıyla devreye ikinci cilt girdi. Burada artık taşlar yerli yerine oturmuş ve her şey tüm açıklığıyla ortaya çıkmış görünüyor. Üçüncü ciltteyse eksiklerimizi tamamlamaya çalışmışız. Dolayısıyla üç ciltlik bir okuma sürecinden sonra okuyucunun sunulan bilgileri derinlemesine kavrayıp tartışmasının daha kolay olacağını düşünüyoruz.
İdeolojiler ve belli bir Tarih anlayışının sona ermiş olduğu söylenen bir dünyada bu çalışmanın Sosyal Bilimler, İnsan Bilimler alanına taze bir soluk getirebileceğine inanıyoruz. Zaten bu yüzden yaklaşık yirmi beş yıldan bu yanan sürdürdüğümüz çalışmalarımız durmadı. Anadolu, Balkanlar ve Avrupa’yla ilgili araştırmalarımız sürüyor. Bunların sonuçları da kısa bir süre sonra yayınlanacak. Okuyucuya yepyeni bir bakış açısı sunabildiği takdirde bu metnin görevini yaptığı söylenebilir.
İzmir, Ekim 2009
«« listeye dön